COS CUMPARATURI
Cost total
Nu aveti produse in cos
Cum cumpăr?

Montarea si intretinerea bateriei

 
Va recomandam sa montati bateria intr-un service autorizat! Defectele datorate montarii defectuoase duc la pierderea dreptului la garantie.

  • Bateria se fixeaza pe suport astfel incat sa nu existe jocuri.
  • Inainte de a monta (demonta) bateria pe pe motocicleta, se deconecteaza tot echipamentul electric pentru a evita scurtcircuitele accidentale.
  • La montare, daca minusul instalatiei este la masa se va lega intai cablul (+) la polul (+) al bateriei si apoi cablul (-) la polul (-). La demontare se procedeaza in ordine inversa.
  • In cazul bateriilor Standard, este recomandat ca in timpul exploatarii, orificiile de aerisire sa nu fie obturate si sa se verifice periodic nivelul electrolitului din baterie. Daca nivelul acestuia este sub semnul minim inscriptionat pe bacul bateriei, se completeaza numai cu apa distilata, niciodata cu acid sulfuric.
  • Daca bateria este umezita si este necesara completarea cu apa distilata mai repede de o luna este semn ca plaja de tensiune a releului regulator este prea sus si bateria este supraincarcata.
  • Daca densitatea electrolitului este scazuta sub 1,24 g/cmc inseamna ca plaja de tensiune a releului regulator este prea joasa si bateria se subincarca (incarcare insuficienta).
  • Functionarea bateriei in regim de subincarcare (bateria incarcata sub 75%) echivaleaza cu o subdimensionare tehnica, ce conduce in timp la defectarea prin suprasolicitare. Defectul de suprasolicitare este datorat exploatarii si duce la pierderea garantiei.
  • Incarcarea bateriei cu peste 14,5 V conduce in timp la supraincarcare. Defectul de supraincarcare este unul de exploatare si conduce la pierderea garantiei.
  • Pentru evitarea suprasolicitarii bateriei, prezentati-va din timp la unitatile service atunci când sesizati aparitia primelor rateuri de pornire a motocicletei dumneavoastra.
  • Datele privind verificarea tehnica si validitatea corectitudinii incarcarii se inscriu in declaratia vanzatorului final. Ele conditioneaza garantia.
  • Chiar si bateriile "fara intretinere" (gel sau AGM) necesita o verificare periodica a tensiunii de incarcare, pentru o functionare corecta. Parametrii in care trebuie sa se incadreze sunt urmatorii: 12,65-13,10 V. In cazul in care tensiunea este mai mica, recomandam reincarcarea pe redresor.

Neutilizarea bateriei pe o perioada mai mare de 30 de zile

 
Inainte de a scoate bateria din folosinta pentru o perioada de timp, incarcati complet bateria. In cazul unei autodescarcari mici, nivelul electrolitului si densitatea trebuie sa fie controlate la 30 zile. Daca densitatea este mai mica de 1,24 k/cmc si tensiunea este mai mica de 12,4 V, este recomandabila reincarcarea bateriei pe redresor.
Va sfatuim sa evitati stationarea indelungata a motocicletei (1 luna), in special in timpul sezonului rece. Preferabil ar fi demontarea bateriei si depozitarea ei in stare incarcata, intr-un spatiu corespunzator, pana la reutilizare.

Inapoi la Recomandari