COS CUMPARATURI
Cost total
Nu aveti produse in cos
Cum cumpăr?

Activarea bateriei ( Standard si AGM)

 

Baterii Standard (recomandam purtarea unor manusi antiacid)

  • asezati bateria pe un plan orizontal, securizat
  • desfaceti dopurile 
  • indepartati sigiliul de pe varful recipientului cu electrolit si cu un cutter taiati putin din varf pentru a permite scurgerea de electrolit. Acest recipient contine cantitatea de electrolit necesara acumulatorului respectiv
Atentie! In cazul in care ati achizitionat o baterie care nu detinea recipientul de electrolit, puteti achizitiona de la orice service sau magazin de piese auto o sticla de electrolit (nu acid sulfuric sau apa distilata!!) si folositi atat cat este necesar. Bateria nu trebuie umpluta peste limita maxima, pentru a-i permite formarea de gaze. In caz contrar, exista riscul deformarii bacului.
  • conectati furtunul de umplere la recipientul de electrolit si asigurati-va ca este fixat
  • introduceti furtunul, pe rand, in fiecare celula a bateriei, tinand recipientul de electrolit cu capul in jos pentru a permite scurgerea. Nu depasiti linia maxima inscriptionata pe bacul acumulatorului.
  • pe masura ce introduceti electrolitul in baterie, se va produce reactia chimica, rezultand gaze si un miros specific. In cazul in care observati o diminuare a nivelului electrolitului intr-o anumita celula, completati repetand procedeul
  • lasati bateria intre 30-60 minute pentru evacuarea gazelor si pentru activare, fara a-i pune dopurile. Recomandam incarcarea pe redresor.
  • fixati dopurile si montati bateria

Baterii AGM

  • asezati bateria pe un plan orizontal, securizat
  • indepartati folia protectoare de pe bacul bateriei
  • luati recipientul cu electrolit, fara a indeparta sigiliile, asezati-l cu capul in jos si introduceti-l in pozitie verticala in celulele bateriei, fara a-l inclina. Sigiliile se vor perfora odata cu apasarea ferma a recipientului si fixarea lui.
Atentie! Cantitatea de electrolit furnizata de producator este suficienta pentru buna activare si functionare a bateriei moto AGM achizitionata de dumneavoastra, de aceea nu este nevoie de alte recipiente cu electrolit.
  • pe masura ce electrolitul se scurge din recipient, vor aparea bule de aer. Lasati recipientul in pozitie verticala si  nu il indepartati pana ce electrolitul nu s-a scurs in totalitate.
  • pe masura ce introduceti electrolitul in baterie, se va produce reactia chimica, rezultand gaze si un miros specific.
  • lasati bateria intre 30-60 minute pentru evacuarea gazelor si pentru activare, fara a-i pune dopurile. Recomandam incarcarea pe redresor.
Atentie! Datorita tehnologiei AGM cu care este creata, electrolitul din aceasta baterie nu va ramane in stare lichida. El va fi absorbit de fibra de sticla de pe placile bateriei si transformat in "electrolit fix" (Gel). Astfel, este normal ca placile din interiorul bateriei sa fie uscate si sa poata fi cu usurinta observate, privind prin orificiile bacului.
  • sigilarea bateriei se face asezand sirul de capacele deasupra orificiilor bateriei si presand  pana ce partea superioara a capacelor ajunge la nivelul bateriei. 

Bateriile cu Gel si Bateriile ermetice, activate din fabrica

  • In cazul acestui tip de baterii, nu este nevoie de activarea lor, ci doar de incarcare., atunci cand este cazul

Incarcarea unei baterii pe redresor

  • Pentru incarcare, polul (+) se leaga la polul (+) al sursei de curent continu (redresor), iar polul (-) al bateriei se leaga la polul (-) al sursei de curent, dupa care redresorul se conecteaza la reteaua electrica. La sfarsitul incarcarii se procedeaza in ordine inversa. Incarcarea se efectueaza cu dopurile scoase. Bateriile capsulate nu necesita scoaterea dopurilor. Timpul de incarcare variaza in functie de capacitatea in Ah a bateriei, de gradul acesteia de descarcare si puterea redresorului. Curentul de incarcare I(A)=0,10 x (capcitatea nominala abateriei, in Ah). Daca este cazul dupa incarcare se controleaza nivelul electrolitului in fiecare celula si se completeaza numai cu apa distilata pana la nivelul maxim indicat pe bacul bateriei. Nu este necesar la bateriile capsulate.
  • Va recomandam sa folositi un Redresor Automatic Absaar 12V 3.5 Ah (sectiunea Redresoare), ce asigura decuplarea automata in momentul finalizarii perioadei de incarcare. In acest mod, evitati supraincarcarea bateriei si o intretinere viitoare corespunzatoare.

Inapoi la Recomandari